Wyniki konkursu na kampanię 1%

11-04-2011, 14:32 | Agnieszka

Konkurs na najlepszą kampanię zachęcającą do przekazywania 1% po raz czwarty zorganizował Tygodnik Newsweek i Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce. Od lutego Organizacje Pożytku Publicznego mogły zgłaszać własne kampanie w 8 kategoriach. Znamy już wyniki.

- Konkurs ma na celu podniesienie świadomości społecznej na temat możliwości i sposobu przekazania swojego 1% na rzecz różnych organizacji. Poza tym pokazujemy organizacjom, że warto się starać i poszukiwać najlepszych dróg dotarcia do płatników podatków PIT. – czytam na stronie organizatorów. W pierwszym etapie głosami internautów wyłoniono 5 najlepszych kampanii w każdej kategorii. Następnie jurorzy wybrali zwycięzców. Oto oni:

1. Akcje specjalne - Stowarzyszenie Wiosna

Stowarzyszenie uruchomiło na Facebooku aplikację “Idealne Miejsce na Picie”. Przewrotne hasło wcale nie zapowiada reklamy knajpy, lecz zachęca do wpisania KRS-u Wiosny na formularzu PIT.

2. Internet i 3. Plakat lokalny – Fundacja Rodzin Adopcyjnych

Zwycięski plakat ma formę CV dziecka urodzonego w 2010 roku, które trafiło do Placówki Opiekuńczej Fundacji Rodzin Adopcyjnych. Przy 2011 roku stoją znaki zapytania. Przesłanie kampanii jest jasne – 1% jest szansą na przyszłość tego maluszka.

4. Plakat Ogólnopolski – Fundacja Gajusz

Plakat opatrzony jest hasłem “Kiwnij palcem”. Pokazuje, że tylko tyle trzeba – odrobiny chęci, żeby tworzyć cuda (czyli cudotworzyć).

5. Prasa lokalna – Stowarzyszenie Łódzkie Hospicjum dla Dzieci

Nagrodzona na kampanię “Najlepiej czuję się w domu”, a hospicjum można udomowić właśnie dzięki 1 %.

6. Prasa ogólnopolska – Stowarzyszenie Wspierania Onkologii UNICORN

Wiele projektów opiera się na zabawie słowem, podobnie jest w przypadku tej kampanii. Hasło przewodnie “Jest między nami chemia” kojarzy się z miłością. Dopiero po wyłapaniu słowa “onkologia”, domyślamy się, o jaką chemię tu chodzi. Zdecydowanie zapada w pamięć.

7. Radio-spot – Fundacja Dziecięca Fantazja

Do wypełnienia PIT-a z fantazją zachęca Agata Młynarska. 1% podatku – 100% dziecięcego uśmiechu.

8. TV-spot – Fundacja Rodzin Adopcyjnych

Rozmowa o pracę z małym chłopcem, który został porzucony. Kończy się zdaniem, że szukają kogoś z mniejszym “doświadczeniem”.

Poza tym, że podatnicy mieli szansę bliżej przyjrzeć się działaniom organizacji, których KRS był potencjalnym kandydatem na przekazanie 1%, dodatkowo czekają na nie nagrody. Na razie nie podano do publicznej wiadomości, jakie to nagrody. Kiedy tylko się dowiem, zaktualizuję wpis :)

Twój 1% ma wielką wartość!

To z kolei kampania telewizyjna Polsatu.  W odpowiedzi na mnóstwo próśb o bezpłatne udostępnienie czasu antenowego na spoty związane z 1%,  stacja postanowiła stworzyć kampanię, w której zachęca do przekazania 1 % na rzecz dowolnej organizacji. Polsat ma własną fundację, która zbiera 1%, ale w spocie nie podaje własnego KRS-u, aby uczciwie promować ideę 1%, a nie konkretną organizację.

Oceń ten post:
minusplus
Brak ocen
Loading ... Loading ...

Tagi: , ,

Skomentuj